måndag 21 juli 2008

Crane på Taket

I lördags så var det sista kvällen för dansbandsveckan i Malung och jag lyckades hålla mig undan från parken även denna kvällen. Jag tror inte jag missade nåt alls. Tältet hann jag inte ner till innan de stängde men Mattias sa att jag inte missat mycket.


Jag pratade lite med honom då de höll på att riva tältet. Efter att ha pratat med honom så förstod jag att det var lika intressant för mig som för honom den sista kvällen i Tältet. Det fanns dock en sak som positiv, han hade inte behövt jobba så mycket under veckan i Malung tack vare att folk hade skött sig bra både i Tältet och på Tom's Bar.

Det känns som om jag valde rätt kvällar att vara där. Jag tror att de ska tänka på att köra de lokala banden i Tältet i första hand även om Billy var en positiv överaskning. Kommer inte Little Boo till avslutningsdagen nästa år så är jag inte ensam om att vara besviken. Jag träffade många som undrade varför de inte kom och förmodligen inte gick till tältet på lördagen pga det.

Jag gick in på Tom's Bar och lyssnade lite på Fredrik Börjesson som för kvällen hade med sig Anders Gunnarsson och Kent Olsson. Mer om det kommer senare...


Efter det gick jag upp till Hemköp eller rättare sagt upp på Taket ovanför butiken där Crane spelade inne i Rest. Grönland. Per-Eje nöjde sig inte med att spela på scenen utan gav sig ut i publiken och var till och med uppe på ett av borden ett tag och spelade.


Det var fullt i lokalen och jag väntade först när det var lång kö. Det var anledningen till att jag gick till Tom's först. Fast det blev nog bäst så när jag var med om avslutningen med Crane. De gav allt denna kväll och publiken var med och sjöng och dansade.

Det var ett år sedan jag såg dem senast då de spelade i Tältet. Frågan är varför de inte fick göra det i år? Ska leta fram bilderna från den spelningen och lägga ut några här senare.

Om nån vill se fler bilder på Cranes spelning så finns de här.

Inga kommentarer: