torsdag 10 juli 2008

Imorgon åker jag till Dalarna...

...på lite semester, fast kamerorna är givetvis med. Igår skrev jag inget fast jag hittade en bild som jag tänkte lägga upp här fast det blev inte av så jag gör det nu istället.

Det som göms bakom en plastmugg med öl dyker upp ett år senare på Ullevi då Springsteen kommer till Sverige. Ja det är Bengt till vänster som var med Carlos i Göteborg då jag träffade grabbarna på Ullevi.

Det är ju Dansbandsveckan i Malung nästa vecka. Ja egentligen så börjar den redan nu i helgen. Bilden ovan togs förra sommaren i Öltältet i Grönlandsparken.

Imorgon är sista dagen på gamla jobbet i Jönköping. Sen bär det av hem till Dalarna och en vecka med musik minst. Visfestivalen som jag skrivit om tidigare på lördag och sedan tältet i Malung hela veckan efter det om jag orkar fotografera varje dag.

Sen blir det kanske nåt mer också om det passar.



Little Boo & the Virgins kommer ju inte till tältet i Malung i år så jag får se om jag kan se dem på nåt annat ställe i sommar och fotografera dem då de spelar. Synd för de rockar! Jag får väl se dem under Diggiloo i Sälen kanske eller i Enviken eller i Rättvik eller på deras eget 15-årsjubileum i "hemstaden" Lima. Det var i Lima jag såg dem första gången för en massa år sedan så det blir nog extra kul att fotografera där på deras hemmaplan. Det kan faktiskt vara så att det var deras allra första officiella spelning som jag var på, men jag är inte helt säker.

Inga kommentarer: