torsdag 7 augusti 2008

Ny Adress: Avesta

Det har varit mycket annat med flytten som gjort att jag inte hunnit lägga ut några bilder eller skriva nåt på ca två veckor. Men nu har jag fått ordning på en del saker i lägenheten och fått Internetuppkoppling så nu ska jag försöka komma igång igen.

Jag bor numera mer centralt än vad jag gjorde i Jönköping, men ändå inte. Det är fördelen med en mindre stad/ort som Avesta där jag nu bor. Det är närmare till allt - affärer, natur, släkt, vänner, hockeyn i Ejendals Arena.

Balkongen är nästan tre gånger större än den jag hade med utsikt över Vättern så nu går det att sitta mer än en person och njuta när det är läge för det. Dessutom har den tak vilket gör att man kan sitta ute även när det regnar. Fast själva lägenheten är mindre och jag har inte alla möbler på plats ännu så det är lite kaos än och jag vet inte hur allt ska få plats på ett bra sätt. Men det löser sig.


Det tar bara ett par minuter längre att gå till närmsta affär som i det här fallet är Hemköp. Fem minuter är helt OK och öppettider som gör att man inte behöver stressa hem från jobbet.


Jag har hunnit med att gå runt lite och se mig om under tiden som jag ordnat lite ärenden ang. bank, försäkringar, Internet, telefon etc.



Innan jag besökte bion för att se nya Arkiv X-filmen såg jag nåt intressant:


Under ett par år så har jag försökt få möjlighet att få se Pelle Lindström spela någonstans. Jag har varit hem till Dalarna på besök ett antal gånger i samband med semester, hockeyresor etc, men alltid kommit någon dag före eller efter hans spelningar i närheten. Nu blir det nog verklighet å han ska spela bara några mil från Avesta nästa vecka.

fredag 15 augusti KL. 20 Konnsjö teaterlada

LINDSTRÖMS OMODERNA 3:A

Pelle Lindström, Leksand

Putte Snitt & Mats Jonson, Orsa

spelar blues, countryblues, ragtime – en kanonkväll!


3 kommentarer:

Anonym sa...

Välkommen till Avesta, hoppas du ska trivas..

Jon Olsson sa...

välkommen till avesta! bor du på kolan eller?

Fotomasen sa...

kolan?

Jag vet för lite om Avesta för att svara på din fråga lego.

Bor längs gamla Norbergsvägen om jag förstått det rätt fast postadressen är A J Väg.