onsdag 16 juli 2008

Billy i tältet tredje kvällen

Efter att ha tittat på bilar nere vid älven så begav jag mig till Tältet i Grönlandsparken för att se hur förberedelserna för kvällens spelning gick. Dessutom ville jag se om bandet hade kommit. Jag hade fått höra av en av vakterna att Billy som bandet hette spelade musik av Gyllene Tider. Det var dessutom så att det var samma vakt som hade tipsat Tom om bandet då han blev tillfrågad om han kände till något bra band för Tältet.


Pär var igång med att fixa utrustningen på scenen och koppla in allt i mixerbordet som han ansvarar för tillsammans med Bengt.

Bengt-Åke var på plats som vanligt i Tältet och jag hälsade på honom och Tom som fått höra att jag var där och fotograferade.

Efter att ha träffat bandet då de packade upp instrumenten så kom vi överens om att träffas innan spelningen för att ta några bilder. Mitt i fotograferingen så dök Tur-Åke upp och berättade lite om Dansbandsveckan och hans roll i densamma.


Efter att ha fotat lite så blev lite senare dags för Billy att bege sig upp på scenen i Tältet för första gången.


Pär hade koll på ljudet som vanligt...


...och Bengt satt i lugn och ro och lekte med sin dator lite ibland för att ha koll på ljuset.


Det var inte så mycket folk i tältet då grabbarna i Billy började spela. En anledning kan ha varit vädret. För det regnade från strax innan de började första setet och under deras paus så vräkte det ner. Då de åter började spela efter pausen så lugnade regnet ner sig lite och det droppade in mer och mer folk i Tältet.


Som vanligt så blev det ganska mycket folk till slut i Tältet trots regnet. De hade mycket roligare uppe på scenen då det började bli mer och mer folk nedanför scenen.


Publiken hängde med bra i flera av sångerna då Daniel och de andra ville få med folk i allsång.


Glada grabbar efter deras första spelning i Tältet under en Dansbandsvecka i Malung.

Efter spelningen blev det intervju med Timea som skriver och fotograferar under dansbandsveckan och artikeln kom med i onsdagens Gula Bladet.

Givetvis tog jag mycket fler bilder än de som finns här. Vill ni se fler så finns det ett bildspel med massvis av bilder ända från förberedelserna innan spelningen till intervjun efter uppträdandet. Bilderna på Billy i Tältet hittar ni här.

Billys egen hemsida finns här för den som vill veta mer om bandet.

Inga kommentarer: