torsdag 17 juli 2008

Billy Opel på La Scala

Igår var jag på La Scala i Malung för att se hur det var där under dansbandsveckan. Jag hade läst at Billy Opel skulle spela där under kvällarna denna veckan. Efter att ha kommit dit lite för tidigt då Billy skulle börja spela först kl 22.00 så gick jag iväg mot Tältet för att lyssna lite på de som spelade där. Jag hann dock inte långt förrän jag stötte på Totte Hansson och pratade med honom en stund. Sedan kom en Smålänning och undrade hur man tog sig till parken för dansen så jag förklarade vägen för honom. Efter det så kom jag fram till Tältet precis när musiken slutade. Så det var bara att gå tillbaks till La Scala och lyssna på Billy Opel.


Billy, eller Erik som han heter egentligen, hade med sig Morgan Korsmoe som spelade bas. De spelade rock och country i blandning som fick med sig publiken på uteserveringen.


Det var ungefär lika svårt att fotografera som inne på Tom's Bar då det var ungefär lika trångt i alla fall på uteservering där de spelade. Jag fick dock några bra bilder och det finns fler här.

Inga kommentarer: