söndag 13 juli 2008

Farbror Fläsk i Tältet första kvällen


Efter en lång dag igår i Malungsfors med fotografering av Visfestivalen i 12 timmar så var jag lite seg idag. Efter att ha varit iväg och röjt undan skräp vid sommarstugan på eftermiddagen så var jag ännu mer trött och tittade på TV ett tag på kvällen. Då kom jag på efter en stund att Tältet i Malung började med band på scenen redan ikväll. Första bandet i Tältet var Farbror Fläsk som för dagen hade dragit upp gamla bandmedlemmar på scenen.

Det första jag fick se var en en tolkning av Tore Skogmans "Pop opp i topp" med Jan Hedlund som sjöng och hoppade. Han brukar sitta bakom trummorna annars för det mesta när jag ser honom på scenen. Bakom trummorna ser ni kanske Björn Eriksson som numera sjunger i Farbror Fläsk.
Björn fick hjälp av en annan gästartist (Bengt-Åke) som kom upp på scenen också och sjöng Tio tusen röda rosor med grabbarna i bandet.


Jag sa till Björn att jag skulle kanske lägga upp 15-20 bilder efter spelningen på Internet, men när jag kom hem så visade det sig att jag tagit ca 100 och det var flera bra bilder än vad jag trodde då jag pratade med honom. Så nu finns det 46 bilder att titta på här för den som vill se Farbror Fläsk i Tältet 2008.

Vad vore Dansbandsveckan i Malung utan Tältet i Grönlandsparken för alla oss som inte gillar dansbandsmusik? Fast jag är lite skeptisk till en del kvällar då jag undrar hur det kommer att låta de kvällar det är band som man inte hört talas om som spelar. Tacka vet jag de lokala banden som jag känner till som brukar vara i Tältet. Det kommer att kännas komstigt på lördagen då de som alltid avslutar inte gör det...

Inga kommentarer: