måndag 7 juli 2008

Mera Bruce i Göteborg

På väg in på planen på nya Ullevi med nygamla Ullevi som byggs i bakgrunden, därav kranen till vänster i bilden.

Bruce Springsteen är i verkligheten väldigt liten eller så kom jag inte alls lika nära som förra gången.

Det är i såna här lägen som man önskar att man var över två meter lång och kunde se det som kameran kan se när man sträcker upp en arm med den.

Fast med lite fusk så gick det att få hyfsade bilder på honom.

Hade man stått tillsammans med de där och med den stora kameran så skulle jag kunnat leverera bilder till tidningarna istället för att lägga upp dem här.

Konserten var ungefär lika bra som den tidigare jag upplevt med Bruce på Ullevi. Visst det var inte riktigt samma fart på alla "gubbarna" men å andra sidan så bjöd de på en fantastisk upplevelse. Tre timmar med bara kanonlåtar vilken annan nu levande artist kan göra det?

Jag önskar att jag hade varit med den gången som han tillsammans med fansen spelade och dansade sönder Ullevi på 80-talet, men det var jag inte. Fast jag har i alla fall sett de två andradags-konserterna under 2000-talet i Göteborg och är ganska nöjd med det.

Inga kommentarer: