tisdag 8 juli 2008

Snart Visfestival nr 2 i Malungsfors

Har försökt få tag på denna man som organiserar Visfestivalen i Malungsfors, men fick inget svar idag. Så jag får försöka igen imorgon. Måste ju kolla om de behövs någon mer fotograf i år.

Förra året invigdes festivalen med Kenneth Gärdestad som klippte bandet som hölls upp av Johan Eriksson, visfestivalarrangör, musiker, låtskrivare etc boende i Malungfors, och Anders Mårtensson imitatör boende i Falköping.

Det var många fotografer på plats denna dagen då det spelades musik i ca 12 timmar i Forsgläntan.

Till och med en av musikerna hade med kameran.


Alla hade sin egen stil med kameran, men en sak hade de flesta gemensamt...

...Nikon. Jag räknade in åtminstone en D50, två D80 och två D200. Sen fanns det nån med nån annan sorts kamera också, men de såg ut som plastleksaker jämfört med våra "riktiga" kameror. För den som undrar så är det jag som är den andra med en D80 som tagit dessa bilder ifall ni inte får ihop det då ni räknar kamerorna här ovan.


Nu på lördag är det dags. För den som missat Visfestivalen i Malungsfors kan ni läsa mer här.


Ska dit och lyssna och fotografera hur som helst. Även om det inte behövs nån mer fotograf så kommer jag att vara där. Fast jag måste ju jämföra och se om bilderna blir bättre med nyare och bättre kamera och bättre objektiv. Sen ska jag ta kort på annat än fotografer också, precis som förra året...

Inga kommentarer: