fredag 8 augusti 2008

Prestberg nu i en arena nära mig...

Såg min första isträning för säsongen igår i Ejendals Arena. När jag kom in hade de hållit på ett tag med träningen. När jag hälsade på Emil och tog mig upp till honom och de andra längst upp på nedre etaget på östra läktaren så hade de nästa plockat ihop formationerna i kedjorna och backparen. Emil undrade om jag kunde hjälpa till då jag hade med mig kameran, men jag hann inte ta många bilder förrän han sa att nu visste han alla kedjorna.

-Flytta på dig, jag ska in mot mål...

Jag fortsatte fotografera och prata lite med Emil under resten av träningen och talade om att jag flyttat och skulle se lite fler matcher. Jag skaffade ju säsongskort när jag åkte förbi Leksand tidigare i veckan. Samåkning med andra Leksingar från Avesta ska nog ordna sig ganska snabbt så sparar man lite pengar och slipper köra själv alltid.


Kan det var så här tröjorna ska se ut i träningsmatcherna. Kella skrev i Superstars forum så att man kunde tolka det som att detta i princip är samma tröjor som kommer att användas under försäsongsmatcherna. Det visar sig i morgon i Hedemora!

Jensa hjälpte systersonen att åka lite på isen i Ejendals Arena.


En av dagens publikfavoriter tillsammans med en blivande publikfavorit i Ejendals Arena?!?


Jag har redan tidigare känt på mig att Prestberg kommer att bli bra i Leksand, men efter att ha tittat på träningen och pratat med Emil så känns det som om det kan bli kanonbra.


Efter träningen snackade jag lite med Pelle som var nöjd med intervjun och fotograferingen som jag gjort med honom för Tokiga Masar Götalands medlemsblad nu i sommar. Jag passade även på att ta några bilder utanför arenan så att man har några såna i arkivet för framtida bruk.



Det finns ännu fler bilder från Leksands träning här för den som vill se mer.

Inga kommentarer: