söndag 17 augusti 2008

Pelle Lindström ute i skogen...

I fredags åkte jag ut i skogen, eller rättare sagt åkte jag till Konnsjögården som ligger ute i skogen. Man åker från Avesta mot Horndal och sedan svänger man norrut mot Garpenberg för att sedan ta en grusväg rakt ut i, ja just det skogen.


Där ute i en lada spelade Pelle Lindström tillsammans med två andra musiker. Jag har tidigare bara hört Pelle på skiva och tyckt att det var som Pelle uttryckte det "rätt" när han pratade om musik. Enligt honom så finns det inte bra eller dåligt när man pratar om musik utan rätt eller fel.

Efter att ha tillbringat ett par timmar ute i denna ladan tillsammans med 100-120? andra personer så kan jag bara säga att det var rätt att åka ut dit. Deras tolkningar av gamla eller som de sa urgamla och ibland inte så urgamla låtar var alltid rätt även om det skiljde sig från originalversionerna.


Jag fick till ett par bilder som blev rätt också förutom att jag fick njuta av musiken under kvällen.

Pelle Lindström ”Bluesspelman”: munsp.,sång &. perc. i mitten med Putte Snitt : Gitarr & sång och Mats Jonsson : Bastuba.

Hoppas nu bara att LIF kan tänka som Pelle och inte fundera på om de spelar bra eller dåligt utan istället fokusera på att spela rätt, så att vi går upp i elitserien ;-)

Inga kommentarer: