måndag 18 augusti 2008

Idag är jag glad...

...efter att ha trott att det var nåt allvarligt fel på den stora kameran. Den spökade och ville inte som jag ville ett tag. Därför fick jag jobba mycket för att få till bilder från Pelle Lindströms spelning i fredags då den började uppträda konstigt i torsdags.

Efter att ha återställt allt i kameran så verkar den vara OK! Nu slipper jag lämna in den på service som jag var rädd för. Innan jag kände mig säker så var jag ute och testade kameran lite idag efter jobbet och det är därför jag är glad. Allt funkade som förut och det var ett bra tips jag fick i lördags i Mora av några som kom från Avesta och var på samma fest som mig.

På väg ut från Avesta mot Norberg på den gamla vägen bara en dryg kilometer från min lägenhet vid den här skylten (bilden ovan) som talar om att man lämnar Sveriges bästa landskap så såg jag detta:
Det jag fått veta var att vid Avesta OK:s klubbstuga vid Tråbacken fanns det trevliga stigar etc genom skogen där det fanns intressanta saker att se och fotografera. Speciellt om man gick över vägen och följde ån mot Bjurfors som ligger en bit utanför Avesta.

På andra sidan om den gamla bron såg det ut som i bilden ovan så jag följde en av stigarna längs vattnet uppströms.


Det lugnade ner sig lite i vattnet ett tag, men jag hörde på avstånd att det forsade lite så jag fortsatte. Dessutom hade jag hört att det skulle finnas ruiner efter ett gammalt bruk längs ån.


Lite längre upp fick jag se dessa rester av något som jag inte vet riktigt vad det är än, men det kanske jag får reda på framöver. Det blev en del bilder och det finns några fler för den som vill se här.

Inga kommentarer: