onsdag 13 augusti 2008

Avesta Skatepark

Har haft problem med den stora datorn så jag har inte kunnat göra så mycket med mina bilder på ett tag. Så nu plockade jag fram den bärbara som inte är riktigt lika rolig att jobba med bilder på. Skärmen är mindre och jag hade ingen mus till den förrän idag.

Därför har det dröjt lite längre tid att få ut bilderna från Skateparken än vad jag sa till grabbarna som jag fotograferade då det började bli mörkt. Det var kul att testa den stora blixten trådlöst på lite avstånd från kameran även om det pga mörkret var svårt ibland för autofokusen.



Skateparken i Avesta, eller åtminstone en del av den.


Han på skateboarden (bilden ovan) är en av dem som byggde skateparken. Han hade åkte upp för att åka lite och visa sin familj vad det var han hade gjort då han var i Avesta förut.


Tre killar stannade kvar längre än de andra och hade inget emot att bli fotograferade. Dessutom var det OK att jag experimenterade lite med en extra blixt vid sidan.


De tog i lite extra tror jag då jag var där med kameran, men det är ju kul då man får chansen att fotografera då folk satsar allt.


En del bilder blev bra och en del blev mindre bra. Detta var första gången på nästan 15 år som jag fotograferade skateboardåkare så det var lite klurigt innan man kom igång. Dessutom var det lättare då när det mest handlade om åkare i en ramp. Nu kunde de ju åka lite hur som helst i Skateparken så jag fick gå runt och observera lite först för att försöka få koll på hur de åkte.

Fler bilder från skateparken i Avesta finns samlade här.

Inga kommentarer: