torsdag 28 augusti 2008

Trött, men nu börjar det bli bättre

I lördags kom brorsonen och brorsdottern på besök efter att vi varit i Orsa på fotbollsmatchen. Via ett antal stopp på vägen och inte alls den rakaste vägen mellan Mora och Avesta så kom vi äntligen fram efter över 3 timmar. Det blev bara kvällsmat och lite tv innan det var dags att gå och lägga sig.

På söndagen besökte vi Metropoolen i Avesta där jag följde med de två brorsbarnen i vattnet och nerför vattenrutschbanan. Det var skönt att koppla av och trots att jag var lite förkyld så kändes det bra att ta det lugnt i det varma vattnet.

Efter det åt vi mat och innan de skulle följa med sin farmor tillbaks till Mora så besökte vi vattenfallet som finns i närheten av där jag bor.


Efter att de hade åkt så tog jag det kugnt för jag började känna mig sämre igen. Förkylningen ville inte släppa taget så jag har tagit det lugnt sedan dess. Därför har jag inte hunnit skriva eller lägga ut några fler bilder.

Idag var jag dock nere vid Döda Fallen och gick ut på bron under bron över Dalälven vid Dalahästen. Bilderna som jag tog idag har jag inte hunnit få ur kameran ännu, men jag ska titta på dem i helgen och det ska jag även göra med de bilderna som jag tog efter matchen i Hedemora mellan LIF och CSKA. Då tog jag bland annat denna bilden nere vid Gamla Byn i Avesta.

Inga kommentarer: