måndag 18 maj 2009

Valborg i Krylbo

Då jag aldrig tidigare varit i Avesta under Valborg så visste jag inte var man kunde hitta något intressant att fotografera. Visserligen hade jag fått reklam i brevinkastet om att Lions skulle arrangera något i Krylbo, men det hade hamnat i en hög med den andra reklamen.

Jag åkte en tur med bilen runt Avesta på kvällen och nere på udden vid Gamla Byn såg det inte så imponerande ut så jag åkte vidare till Krylbo och letade efter brasan som skulle finnas där.


Då jag kom dit var det inte så mycket fart på elden och på den andra sidan där folket i bilden ovan står så var det inte så varmt då elden startats på denna sidan. Där jag tog bilden ifrån så var det betydligt varmare än på motsvarande avstånd från brasan på andra sidan.


Dessutom kunde man ta fina motljusbilder på denna sidan.



Med lite blixt kan man även se ansiktet på en av dem som inte gick hem så tidigt den här natten eftersom han och några andra hade ansvar för att se till att elden inte spred sig eller tog fart igen under natten.

Inga kommentarer: