tisdag 19 maj 2009

Promenad i Avesta med fasta 50:an

Jag tog en lite promenad med kameran och fasta 50mm f 1,8 monterat på några gator i Avesta där jag inte varit tidigare. En gammal bilverkstad upptäckte jag en bit ner på gatan efter att ha svängt bort från min gata vid Hemköp.


Efter att ha kommit ut till riksvägen mot Norberg/Fagersta så följde jag den mot Skateparken där jag inte hittade någon som åkte skateboard just då så jag fotografera det jag hittade i närheten.


Under tiden jag fotograferade så dök en fågel upp i närheten så jag zoomade in manuellt med hjälp av mina ben då jag hade ett fast objektiv på kameran.


Tyvärr så kommer man inte så nära med 50mm så jag saknade teleobjektiven när jag såg denna fågel, men jag försökte så gott det gick med det jag hade för tillfället.

Inga kommentarer: