torsdag 28 maj 2009

Gamla Ullevi 21 maj - Göteborgsderby

Förra veckan åkte jag med föräldrarna och min brors två barn till Göteborg där vi skulle tillbringa torsdag till söndag.

Vi åkte E45:an ner via Värmland och Dalsland. En väg jag inte åkt på ett par år så det var lite kul att se hur det såg ut nu. Efter timmar i bilen kom vi ner till Göteborg och det första vi skulle göra var att se på fotboll på den nya arenan med det gamla namnet. Jag skulle också vilja få ca 50000kr för att föreslå namn på en ny arena, speciellt om det vore så enkelt som att föreslå att den ska heta exakt lika som den gamla som den nya ersatt.



Hur som helst är den lite finare än den i Borås på sätt och vis som jag också varit på av de nybyggda fotbollsarenorna. Fast på en del sätt känns den lika simpel som Kinnarps Arena är bland de nya hockeyarenorna. Men jämfört med Gamla Gamla Ullevi så är Nya Gamla Ullevi betydligt mycket bättre.


Det var också härligt att se de blåvita vinna över de giriga. Jämför man sig med Värsta Slölunda med sina ockerpriser i slutspelet så är det inte konstigt att arenan inte är i närheten av att bli utsåld.

Fler bilder från matchen kommer på actionbilden.se

Inga kommentarer: