tisdag 19 maj 2009

Första förlusten för Brage i år

Jag åkte till Värmland för att se min första match med Brage denna säsongen och tänkte passa på att fotografera och träffa Serik Fans och bli medlem då jag inte varit det tidigare. Jag har varit medlem i IK Brage ett tag, men inte i supporterföreningen och tänkte rätta till detta nu.



Pratade på väg ner till matchen med ordföranden i Serik Fans som talade om var de skulle samlas innan matchen.


Det kändes konstigt att åka till Karlskoga utan att titta på ishockey. Men när jag kom till Katrinedalskrogen så fanns det masar där så det kändes trevligt där ändå. Medlemsavgiften är betald så nu är jag med i Serik Fans också.


Innan matchen så jag en gammal klasskompis lillebror värma upp innan matchen. Storebror Mattias Åslund spelar numera i Malungs IF. Vi spelade tillsammans i IF Nornan en gång i tiden då Brage spelade i Allsvenskan. Lillebror Jon spelar ju numera i IK Brage och det fanns några som åkt ner från Malung för att se Jon spela. Tyvärr så gjorde han inte det i denna matchen.

Trumma...

...hjärta!



Borlänge Tidnings utsända reporter/fotograf är redo att fotografera om nåt händer i straffområdet på frisparken. Som han sa till mig då vi stod på andra kortsidan närmare Degerfors ståplats så hördes Brageklacken bra på Stora Valla.



Sjunga utan trumma är vi masar bra på och varför sluta sjunga och gå hem direkt efter slutsignalen då man kan visa vilka som är bäst på läktaren.

Fler matchbilder finns på www.actionbilden.se.

Inga kommentarer: