torsdag 28 maj 2009

Test av nytt objektiv förra onsdagen (090520)

Då jag var på väg hem till föräldrarna i Malung förra veckan på onsdagen så passade det perfekt att min bror dagen innan hade sett en annons med intressanta saker på forumet för D70sverige.se som är ett forum för oss som har någon av Nikons digitala systemkameror.

Det var en som ville sälja sin kamera och en del obejtiv bl.a. så jag hörde av mig till honom och bestämde att jag skulle hälsa på honom utanför Örebro under onsdagen i förra veckan.

På väg dit så regnade det lite, men då jag kom ner till Örebro så hade det slutat regna och efter att jag fått i mig lite mat så åkte jag vidare till honom i strålande solsken.

Jag fick pröva objektivet som jag var intresserad av på min kamera och tog några bilder som t.ex. dessa två:


En katt som hörde till familjen ställde upp på att vara modell.

Blommor i trädgården fick vara med också på ett par bilder varav detta är en av dem.

Jag blev kvar hemma hos denna trevliga Nikonvän betydligt längre än vad jag hade beräknat, men det gjorde inget. Förutom att jag åkte därifrån med lite mindre pengar, fast med ett till objektiv i samlingen.

Inga kommentarer: