söndag 31 maj 2009

Serieledning för Brage efter seger mot Carlstad U

På måndagen tänkte jag se första matchen på Domnarvsvallen på länge och packade bilen för resan mellan Malung och Avesta. Fast jag kom iväg sent på eftermiddagen så då jag parkeerade bilen i Borlänge så hade de redan spelat ca en kvart. Precis när jag öpnnade dörren på bilen så hörde jag folk jubla på vallen.

På väg runt vallen så hörde jag Serik Fans skrika 2-0, 2-0 och jag tänkte att nu har det gått undan om jag missat max 20 minuter och de redan ledde med 2-0.

Då jag väl kommit runt hela arenan till ingången så sa han som tog betalat att det stod 0-0 och då jag såg resultattavlan så stämde det. Jag fattade första ingenting av detta. Jag hann dock knappt komma fram till kortsidan där bortalagets målvakt stod förrän Brages Johan Eklund kom in i straffområdet och såg ut att ramla och missa ett kanonläge, men på något sätt lyckades han liggande få in bollen i mål.

Lite senare fick Brage en straff som Johan Eklund fick lägga. Den var inte så bra.


Målvakten räddade, men på returen var Johan själv snabbast och fick in den till 2-0.



Tvåmålsskytten jublar med lagkompisarna.

I halvtid pratade jag med Erik Freiholtz som fotograferar för IK Brage som förklarade det som jag hade börjat pussla ihop av snacket på läktarna under första halvlek. Brage hade gjort två mål tidigare innan jag hunnit komma och båda hade blivit bortdömda för offside.



Under andra halvlek flyttade jag mig till långsidan och placerade mig nära klacken så att jag förhoppningsvis fick se fler mål av Brage. Där kunde jag precis som Dalarnas Tidningars fotograf se och höra Serik Fans på nära håll. Han la undan sin kamera med teleobjektiv och tog fram mobiltelefonen för att kunna fotografera klacken.




Laget tackar publiken efter segern.

Inga kommentarer: