måndag 1 september 2008

Storseger för Avestas damer mot Malung

Efter att ha lyssnat på Billy Opel åkte jag direkt till Avestavallen för att titta på lite fotboll. Malungs damer var på besök i Avesta. Jag hade missat halva första halvlek och Avestas damer hade hunnit göra 2-0 innan jag kommit dit. Efter det så var det ganska så jämnt med lite övertag för Avesta.


När de kom ut till andra halvlek så såg jag att solen befann sig dumt för att ställa mig bakom Avestas mål vilket inte spelade så stor roll. Avesta tog över mer och jag bestämde mig för att gå bakom Malungs målvakt vilket visade sig vara helt rätt.



Det mesta av spelet hamnade nära mig och jag kunde få några bra kampbilder i straffområdet.

Dessutom fick jag bilder på ett par mål som den här då Malungs målvakt överlistades.


Så här nära var det att det skulle ha blivit tvåsiffrigt för Avesta mot Malung. Jag hade hoppats på en jämn match och att kanske få träffa nån man kände hemifrån. Matchen slutade 9-0 och jag kände ingen i laget eller bland ledarna i Malungs IF. Men jag fick några bra bilder i alla fall.

Det finns ännu fler här för den som vill se fler från matchen.

Inga kommentarer: