tisdag 16 september 2008

Leksands IF går upp i år, eller ja nästa år...

...eftersom de går upp denna säsongen och kvalserien spelas ju nästa år på våren.

Hur kan jag vara så säker?
Svaret är enkelt. Jag kommer att se Leksands IF spela minst 20 matcher på plats. Mestadels i Leksand tack vare att jag flyttat till Avesta och har säsongsbiljett, men även en del bortamatcher ska jag se.

Säsongen 2001-2002 hade jag och några kompisar nyligen bildat Tokiga Masar Götaland och tack vare det och en del bilresor ensam eller tillsammans med andra Leksingar så såg jag nästan 30 matcher den magiska säsongen då Leksands IF lekte sig tillbaks till elitserien och vi dominerade i Globen med 10000 leksingar.


Säsongen efter såg jag inte lika många matcher pga jobb och ett spelschema som inte var så bra då jag bodde i Jönköping.

Säsongen efter det var dock ännu värre trots att jag var med och arrangerade en av de största bortasatsningarna nånsin i Götaland: Masinvasionen i Jönköping där vi tog över Kinnarps Arena och vann både på isen och på läktarna. Det var en av få höjdpunkter den säsongen. En kompis i Huskvarna summerade säsongen från helvetet perfekt med att konstatera att allt gick fel för oss leksingar runt Jönköping: LIF ner i allsvenskan, HV vann SM-guld och mik gick upp i elitserien!?!?


Innan nedsläpp i Kinnarps Arena 6 januari 2004.



Nästa säsong vände det dock. Jag kunde återigen se över 20 leksandsmatcher och Leksands IF vann nästan lika mycket som 01/02. Det slutade återigen med att LIF gick upp i eliten.

Sista säsongen i gamla Isstadion som sedan blev Ejendals Arena.

Sen har tre säsonger följt då jag haft svårt att se så många matcher på plats med vårt LIF. Vi åkte återigen ner i allsvenskan och ha nu tillbringat två säsonger där.

Nu i sommar så vände allt för mig (och LIF?). Jag fick tag på ett nytt jobb, flyttade till Avesta och köpte säsongskort på norra stå.


Det kan inte gå fel. Eller?

Hur som helst så ses vi på Norra stå imorgon!

Inga kommentarer: