lördag 20 september 2008

Seger och jag stod i klacken

Det var första matchen på länge som jag stod en hel match i klacken på norra stå i seriespel. Jag har sprungit runt och fotograferat en hel del den senaste tiden på Leksands matcher både hemma och borta, men nu stod jag mitt i klacken hela matchen.

Det var kul och det är en helt annan stämning då man står där på Norra stå mitt i centrum till skillnad mot om man står eller sittter vid sidan och ser på.

Det enda negativa är väl att man bara får se tifot från fel sida.

Visserligen så såg jag ju vad som kom upp mitt framför mig, men jag såg ju ingenting av banderollerna med text som också fanns där nånstans framför oss på norra stå.

Så här såg i alla fall monstermasen Gilbert ut för oss som stod på ståplats.


Matchen finns det väl inte så mycket att skriva om. Vi vann på läktarna även om vi stundtals hörde Trojasupportrarna då vi andades lite mellan ramsorna.

Mål av Bellemare nästan hela tiden och Karlberg gjorde en massa poäng.

Jag imponerades återigen av Oliver (som någon på superstars forum tyckte att det räcker med på hans tröja) som visade att han vill vara med oavsett om vi tar in fler backar under säsongen.

Efter matchen tog jag det lugnt och väntade ut den värsta trafiken både från arenan och mellan Leksand och Borlänge. Istället för att springa till bilen och sitta i bilköer så snackade jag med Lasse i Starshopen som skulle till Norge och fiska dagen efter så han skulle få sova ännu mindre än mig.

När jag väl lämnade Ejendals Arena 22:10 var det nästan helt tomt på vägen ner till Borlänge så det gick fort då man slapp ligga bakom folk som tror att det är max 70 på den sträckan.

Idag blir det en ny seger mot Oskarshamn och på onsdag åker jag upp till Leksand för att se ännu en hemmaseger.

Vi ses på norra stå...

Inga kommentarer: