söndag 21 februari 2010

Stiko Per i Södertuna Bygdegård

Efter att ha varit på innebandy i Mora så satte jag mig i bilen för att åka tillbaks till Avesta. På vägen så gjorde jag dock en avstickare från riksvägen för att leta upp Södertuna Bygdegård utanför Bolänge. Där skulle nämligen Stiko Per spela under söndagen. Jag hade kommit iväg lite sent så jag räknade bara med att få se slutet av hans spelning. Det visade sig att några andra lokala artister spelat innan så jag kom dit då han bara hunnit med en eller två låtar.


På väg in tog jag en bild genom fönstret och träffade där en kompis hemifrån Malung. Han hade flyttat dit och bodde nu i bygdegården visade det sig då vi pratade en stund innan jag gick in och lyssnade på Stiko Per.


Med den fina bakgrunden på scenen i bygdegården så kunde jag inte låta bli att ta några bilder efter spelningen där mikrofon och stativ inte hamnade mitt i ansiktet på spelmannen.

Han gillade bilden ovan och själv gillar jag också den, men jag tycker även att bilden nedan blev helt OK.

Inga kommentarer: