lördag 20 februari 2010

Steve Nippels Band - fotografering

Steve Nipples Band skulle spela i Malung på Manhattan på lördagskvällen. Jag hade pratat lite med Martin i bandet innan om att fotografera dem lite då de skulle spela och kanske nån bild på dem innan om vi hann. Då jag kom hem till Malung efter hockeymatcherna i Leksand så åt jag lite pizza och kollade om de hunnit få ordning på utrustningen på scenen. De satt uppe på Skinnargården och snackade. Det var fortfarande nästan en timme kvar till de skulle upp på scenen så jag åkte dit för att snacka lite med dem. Vi testade lite med några snabba improviserade bilder där uppe innan de skulle spela.


Det här är några av de bilderna som jag tog då.


Efter ett tag blev idéerna lite tokigare...


...och tokigare...


...innan det blev det seriöst igen.

Inga kommentarer: