onsdag 3 februari 2010

Besök i Stockholm igen med bilder denna gången

Efter att ha lämnat kameran hos Nikon så befann jag mig lite senare på stationen i Solna. Jag pratade med Micke som varit i Texas samtidigt som mig på college. Vi bestämde att vi skulle träffas på hans jobb så jag tog pendeltåget in mot centralen.


Nere i tunnelbanan tog jag några bilder på uppmaning av Volvo.




Eftersom Micke satt i möte när jag kom fram till där han jobbar så gick jag ner vid Västerbron och tog några bilder.




Vi satt sen inne på hans kontor och snackade jobb, gamla minnen från tiden i Texas och hockey eftersom båda är Leksandssupportrar. Efter ett tag blev det dags att äta så vi åkte in till PizzaHut och åt så mycket vi orkade på deras buffé och fortsatte prata hockey och om tiden i USA.

Efter lunchen åkte han tillbaks till jobbet och jag passade på att gå runt i Stockholm och hamnade på Bengans. Där hittade jag en CD med Hayseed Dixie och den lilla boken om Björn Skifs till bra pris så jag köpte båda. Sen tog jag mig via nån mer affär tillbaks till Centralen för att ta tåget tillbaks till Solna då det började bli dags att hämta kameran.


Nu hade dock vädret ändrats rejält och blåsten och snöandet kom in söderifrån. Så nu började det snöa in i min papperskasse med böcker och annat. Det blev inte bättre i Solna så jag skyndade mig in för att hämta kameran. När jag fått den så åkte den ner i kameraväskan och sen drog jag på regnskyddet på kameraväskan då jag ändå inte var på humör att fotografera mer i det tråkiga vädret. Jag åkte ut till Sundbyberg där jag skulle träffa brorsan och gick in på Konsum och köpte en plastpåse som var bättre än anpassad för vädret än den papperskasse som höll på att ramla sönder i botten och var vidöppen upptill där det snöade in.

Förra gången jag följde med brorsan till Stockholm så var kameran med, men då tog jag inte en enda bild med min kamera. Först var jag trött och hungrig och sen efter lunchen när jag var mer på humör för att fotografera så blev det några bilder. Dessa togs dock med en demokamera hos Kameradoktorn då jag testade ett 70-200 f2,8 VR innan jag köpte ett. Sen efter det så gick jag omkring och bar på en kasse med ett objektiv och kände inte för att ställa undan den för att plocka fram kameran. Den här gången blev det några bilder i alla fall, även om det inte blev så många som jag tänkt nu heller.

Inga kommentarer: