torsdag 2 juli 2009

Sofia Karlsson på Orrskogen 26/6

Fredagen den 26/6 spelade Sofia Karlsson på utescenen på Folkets Park i Malung där det brukar vara Skinnarspel annars. Men i år blev det inget Skinnarspel så Johan Eriksson såg till att arrangera en konsert där istället.


Jag kom till parken innan konserten för att titta lite på hur det skulle se ut så att jag visste lite inför kvällen då jag skulle fotografera. Sofia och de andra höll på att ordna ljudet tillsammans med ljudteknikern då jag kom dit.

När jag, efter lite mat och en dusch hemma hos föräldrarna, sen något försenad (pga U21-EM-semifinalen mellan Sverige och England) kom tillbaks såg det ut så här.


Jag hade dock inte missat något av spelningen. Då jag tog denna bild så började Johan prata och presentera Sofia Karlsson.


I publiken fanns både unga och gamla...


...och en del lokala "världskändisar".




Efteråt satt Sofia och de andra och skrev autografer och pratade med folk.


Sofia Karlsson och en nöjd konsertarrangör med scenen i bakgrunden.


Nu får vi se om Sofia kommer tillbaks nästa år och spelar på Visfestivalen i Malungsfors...

Inga kommentarer: