torsdag 16 juli 2009

Ett mail angående Partypolarna i måndags

Efter Partypolarnas spelning i tältet i måndags träffade jag Kenneth som syns på bilden nedan tillsammans med Kent. Han pratade med mig och ville att jag skulle skriva om hur bra de var och hur de fick med sig publiken. Jag förslog att han skulle skriva något om detta då han stått mitt i tältet och bättre känt av stämningen än jag hade gjort som gått runt och fotograferat.


Han mailade mig någon dag senare följande:

"Partypolarna spelade i tältet nere i centrala Malung under dansbandsveckan 13/7 -09.
Om jag ska beskriva konserten med ett ord, så blir det: Fantastisk!
Hur lyckas denna fenomenala grupp att trollbinda hela publiken och smitta av sig med sin underbara glädje? Publiken sjöng med och det var nästan som om taket……tältet fick resning.
Jag tror att svaret till denna succé ligger i den personliga prägeln, den goda karisman. Spelglädje kombinerat med en otrolig hög musikalisk nivå, den tekniska nivån ligger också långt över vad som förväntas av ”vanliga” professionella dansband. Detta var alltså på måndagen, undrar hur dansbandsveckans underhållning ska kunna toppa detta, om det överhuvudtaget är möjligt?

Mvh Kenneth Bjærum"


Mailet finns numera även inlagt tillsammans med det tidigare inlägget från i måndags som finns längre ner eller här om man vill hoppa direkt till det.

Inga kommentarer: