tisdag 14 juli 2009

Partypolarna i Tältet

I går kväll åkte jag ner till Tältet för att lyssna på Partypolarna och ta lite bilder på kompisarna i bandet. Som vanligt så får de med sig publiken i Tältet helt och hållet.


Hanna sjöng som vanligt bra och detta är en bild som jag tog från nästan ända längst ner i andra änden av tältet.


Johan hade koll på folket i publiken på hemmaplan.


Anders Nilsson var gästartist och fick sjunga med bandet ett par av sina låtar.


Johan skojade när jag gick förbi med kameran.


Jag gick till baren för att köpa en cola och givetvis så ropade Johan på mig och ville att jag skulle ta publikbilder. Från baren fick jag göra det bästa av läget.


Andreas såg mig också då jag gick framför scenen.


I publiken fanns dessa två som ville vara med på bild.


Kent sjöng vilket jag inte sett så ofta så jag var tvungen att ta bilder på honom då.

Marcus var inte sämre än de andra då han såg kameran.




Johan ville låna kameran för att ta några bilder från scenen. Detta är hans bästa publikbild.


Johans bild på Andreas.



Johans självporträtt.



Med kameran tillbaks i mina händer så gick jag upp på scenen för att fotografera lite. Då klev Johan upp trumställningen bredvid Marcus.


Jag tog även ett par publikbilder då jag var bakom bandet.



Efter spelningen pratade jag med bandet och träffade en annan person som kände bandet. Kenneth som syns på bilden ovan tillsammans med Kent pratade med mig och ville att jag skulle skriva om hur bra de var och hur de fick med sig publiken. Jag förslog att han skulle skriva något om detta då han stått mitt i tältet och bättre känt av stämningen än jag hade gjort som gått runt och fotograferat. Han mailade mig någon dag senare följande:

"Partypolarna spelade i tältet nere i centrala Malung under dansbandsveckan 13/7 -09.
Om jag ska beskriva konserten med ett ord, så blir det: Fantastisk!
Hur lyckas denna fenomenala grupp att trollbinda hela publiken och smitta av sig med sin underbara glädje? Publiken sjöng med och det var nästan som om taket……tältet fick resning.
Jag tror att svaret till denna succé ligger i den personliga prägeln, den goda karisman. Spelglädje kombinerat med en otrolig hög musikalisk nivå, den tekniska nivån ligger också långt över vad som förväntas av ”vanliga” professionella dansband. Detta var alltså på måndagen, undrar hur dansbandsveckans underhållning ska kunna toppa detta, om det överhuvudtaget är möjligt?

Mvh Kenneth Bjærum"

Inga kommentarer: