onsdag 28 juli 2010

Tåg och buss Malung-Avesta t.o.r.

Då jag varit hemma hos föräldrarna i Malung ett tag så behövde jag ner till Avesta för att fixa lite saker och kolla posten. Jag var lite sugen på att testa det "nya" tåget på Västerdalsbanan då det senast jag skulle åka ersattes med en ----- buss.

Man får se lite andra saker eller samma saker från andra vinklar längs järnvägsspåret än man det man ser från riksvägen. Dessutom är det mycket bekvämare att åka tåg än buss. Det går att koppla in datorn och jobba med bilder eller att röra sig omkring och ta några bilder på landskapet som susar förbi.



Mellan Borlänge och Avesta åkte jag buss då jag utnyttjade Tåg i Bergslagens erbjudande Sommarkortet som kostade 250 kr för fria resor under tre dagar. Men tillbaks i Borlänge så var det alltså tåg som gällde igen på väg mot Malung. Denna resan blev det faktiskt tåg åt båda håll mellan Malung och Borlänge vilket inte är så vanligt då sträckan verkar motarbetas av många.

Inga kommentarer: