söndag 18 juli 2010

Fotografering och fotografer - Malungsfors Visfestival

Precis som tidigare år så har det funnits ett antal fotografer på plats under Malungsfors Visfestival.

Lokal-TV i Malung fanns som vanligt på plats med en fotograf från början.

Jenny hade tydligen tid att ta några bilder också under eftermiddagen ;)

Ida fick byta om från scenkläder till regnkläder efter sitt framträdande.





Åldersfördelningen bland fotograferna visade sig vara ungefär lika som bland publiken i övrigt. Dessutom så var det som vanligt mestadels Nikonkameror på plats åtminstone bland de mer seriösa fotograferna som t.ex. den unga damen i bilden ovan ;)

Detta är egentligen inte en bild på Niklas Strömstedt utan en bild som togs för att min blixt skulle synas i en annan bild. Förmodligen tittar han mot mig och undrar varför jag plötsligt började fotografera med blixt då jag hade utrustning så att jag klarade mig utan ;)

Timea som syns i bakgrunden till vänster ville dock ha en bild med blixt från någon av raderna närmast scenen. Så hon talade om vart i bilden hon ville ha mig med blixten och sedan fotade vi båda tills dess att hon fick till det hon ville ha. Hade vi haft en IR-panel (SG-3IR) för den inbyggda blixten på hennes kamera hade vi kunnat gjort det hela mycket enklare då hon kunnat fjärrstyra min blixt, men nu hade vi inte det och varför göra det enkelt för sig ;)

Jag såg sedan en av dessa bilder med min SB800 i Gula Bladet som delas ut gratis i Malung under Dansbandsveckan.

Jag provade själv att få en liknande bild utan att regissera detta då det ändå fanns några som fotograferade med blixt på raderna närmast scenen.

Inga kommentarer: