söndag 18 juli 2010

Några av alla som hjälpt till med årets Visfestival

För att Malungsfors Visfestival ska kunna arrangeras så krävs det mycket jobb och här syns några av alla dem som gjort det möjligt i år. Jag vet att alla inte finns med, men här är några av de som jag träffat och lyckats få med på bild i år.

Vid entrén träffar man ju först på folk som hjälper till naturligtvis. Här stod olika personer då insläppet började redan på förmiddagen och folk kom och gick och kom tillbaks ändå till midnatt nästan.

Bengt från Insjön var på plats precis som tidigare år för att fixa med ljud och ljus.

Jenny hjälpte till med lite allt möjligt som vanligt förutom att som i bilden ovan ta hand om en av döttrarna.

Pär vid mixerbordet hann med att visa upp några nya hörlurar för Anders då han inte behövde ha fullt fokus på mixerbordet.

Torbjörn Korsell hjälpte till som konferencier förutom att sjunga på scenen.

Pär håller koll på ljudet ut från scenen.

Johan under en av få tillfällen då han inte stod på scenen eller jäktade mellan scenen och andra ställen på området under dagen.

Bengt hade tillsammans med Pär skött ljud och ljus utmärkt precis som tidigare års Visfestivaler i Malungsfors från mitt på dan till strax innan midnatt.

Jocke som fixade mat som vanligt träffade jag när jag var på väg hem.

Inga kommentarer: