söndag 30 maj 2010

Motljusbilder på andra sidan järnvägen

Efter att ha fått ordning på bilderna från gårdagens Countryfestival kunde jag ikväll ge mig ut igen med kameran på en promenad i utkanten av Avesta.


Jag passerade järnvägen och gick ner till Kyrkogården nere vid älven för att se om det skulle gå att ta några bilder i motljuset.

Till att börja med så var det lite för ljust för det jag tänkt mig och solen stod lite för högt fortfarande.

Jag tog några bilder under tiden som jag letade efter en bra plats och väntade in det rätta ljuset.

Till slut hittade jag några platser där ljuset kom mellan träden ungefär som jag tänkt mig. Det kommer nog attt bli något mer besök här för att experimentera lite mer med detta och kanske hitta en ännu bättre plats för denna typ av bild.

Inga kommentarer: