måndag 24 maj 2010

Fotografering av Johan inför årets Visfestival

Då jag var hemma på besök i Malung så passade jag även på att besöka Johan i Malungsfors där han är med och arrangerar Malungsfors Visfestival för fjärde året nu i sommar. Vi pratade lite om att ta några bilder på honom på platsen där visfestivalen håller till - Forsgläntan.

Vi kom dit och gick till scenen där han tog fram gitarren och jag kameran.

Vi hann bara ta några bilder innan det ringde i hans telefon, men precis som då han pratade med folk som passerade i Malung i fredags...

...så gick det bra även nu att passa på att ta några bilder då han gjorde nåt annat än tänkte på hur han stod framför kameran.

Så här kanske han kommer att se ut då han kommer till Visfestivalen senare i sommar...

...men då tror jag inte han kommer att sitta med gitarren vid björken mitt bland publiken och sjunga.

Johan bjuder in er att se och lyssna på en massa bra musik hela dagen den 17 juli på Forsgläntans scen under Malungsfors Visfestival.

Några av artisterna som kommer att uppträda är förutom han själv: Niklas Strömstedt, Susanne Alfvengren, Sanna Carlstedt, Svenne Rubin solo och Billy Opel.

Johan berättar om årets Visfestival i Falu-Kuriren

Inga kommentarer: