söndag 2 maj 2010

John Lindberg Trio i Avesta - en kväll med bra musik och bilder

Ikväll var första gången jag sett John Lindberg Trio uppträda. Jag har lyssnat på deras skivor tidigare och sett några klipp på YouTube, men aldrig sett dem live.

John Lindberg fick snabbt med sig publiken i Avesta.

Martin Engström

Det gick undan ibland på scenen, men jag hann ändå med att få med John då han hoppade framför mig och publiken.

Jocke Dunker satt bakom Martin så att jag inte fick med honom på bild då jag stod framför scenen till att börja med. Efter lite mer än halva uppträdandet så tog jag mig runt till andra sidan av scenen där det gick att komma på sidan av scenen och få bilder på Jocke och de andra samt publiken.

Precis i slutet av sista låten för kvällen såg jag hur John var på väg tillbaks mot mig efter att varit på andra sidan scenen vid Martin.

Då fick jag möjlighet att ta bilden ovan då han återigen hoppade upp i luften med gitarren i sista takterna av den absolut sista låten för kvällen.

Inga kommentarer: