söndag 9 maj 2010

Fler judobilder med blixtar

Söndagen började med ett besök i Falun. Först var jag med på en kurs som Nikon arrangerade med Janne Arleklint som kursledare. Han jobbar som kundutbildare på Saab Security and Defence Solutions, men är också utbildningskonsult åt Nikon Nordic. Han är naturfotograf och driver fotositen Naturfotoforum som jag besökt några gånger tidigare och han är även aktiv Nikonforum där jag brukar vara in oftare.

Efter det så svängde jag förbi Magnus en bit utanför Faluns centrum där han har en studio där de spelar in en skiva med Ole Johannssen. Jag håller ju på att fotografera lite för den kommande skivan och ville få lite inspiration för bilder till den. Det blev några bilder i studion och en replokal de hade i närheten.

Sen åkte jag hemåt, men inte rakaste vägen utan via Långshyttan för att besöka Judoklubben där igen.

Peter visade de andra var blixtarna fanns.

Det blev någon bild som blev OK den här dagen, men inte lika många som vid första fotosessionen där.

Timingen stämde inte lika bra den här dagen.


Fast å andra sidan fick jag till den här bilden på Peter på slutet som jag blev mer nöjd med än de flesta andra bilderna idag.

Inga kommentarer: