måndag 5 april 2010

Skivsläpp med Billy Opel i Enviken

Den 4 april skulle Billy Opel släppa en skiva eller en singel och dessutom på Vinyl och med en av mina bilder på bandet tillsammans med skivan. Singeln såg ut som de gjorde för länge sedan med en etikett där bandets namn och låtarna stod på båda sidorna. Skivan låg i en enfärgad pappersficka utan något tryck, men med hål så att man kunde läsa etiketten. Den låg sedan i en plastficka och där skickade Billy Opel med en 10x13 cm stor bild som jag tagit på bandet då de spelat i Leksand förra året.
Givetvis var jag tvungen att vara på plats då de skulle ha det officiella skivsläppet för en skiva där en av mina bilder fanns med.

Billy Opel möttes av jubel från publiken då de kom upp på scenen och började spela första låten
på skivan.

Pelle Lindström var med precis som han varit flera gånger på slutet med Billy Opel och bandet som bestod av Stefan Biffen Lindgren Mats Östensson och Anders Tegnér.

Jag hamnade i trängseln framme vid scenen långt ut till höger framför Anders som stod i relativt bra belysning så de bästa bilderna jag tagit på honom hittills togs nog denna kvällen.

Efter en stund så jag några bekanta ansikten från Säterdalen.


En bit in på spelningen så frågade Billy om nån ville ha en skiva och då folk ropade ja så kastade han ut en som någon lycklig person fick med sig hem.

Publiken var också med på allsång på hans gamla låtar.


Efteråt pratade vi lite och Thomas från Säterdalen diskuterade lite inför spelningarna som bandet skulle göra i sommar.


Sen blev det lite jam på scenen innan de plockade ihop alla instrument.

En inspelning av detta som Anders Tegnér gjorde finns på Youtube här.

Inga kommentarer: