lördag 22 januari 2011

Ted Russel Kamp i Säterdalen

Efter Leksands IF:s seger mot Örebro åkte jag till Säterdalen efter att ha fått ett SMS av Johan Hagman om att jag borde komma dit. Jag hade funderat lite på att åka dit ändå och nu fick jag reda på att jag skulle hinna dit i tid till att han skulle upp på scenen. Då jag passerade Borlänge så spelade förbandet som även sen blev kompband åt Ted Russel Kamp som var på besök i Sverige under en vecka.

Ted Russel Kamp spelade bas under större delen av sitt uppträdande.
Med sig på scenen hade han det svenska bandet Little Green
Jag hade knappt hört talas om honom innan jag fick veta att han var på väg till Dalarna, men det var definitivt en trevlig överraskning. Mycket bra musik framförd av bra musiker tillsammans med Ted.




Efter hans uppträdande sålde han skivor och skrev autografer.
Då passade jag och Johan på att snacka lite med honom.
Ted sa mellan några låtar på scenen att han skulle komma tillbaks till Sverige i slutet av sommaren. Efter spelningen pratade han med Thomas Jansson om att komma tillbaks till Säterdalen och Johan pratade med honom om att komma till Garaget i Avesta. Så förhoppningsvis kan man få se honom uppträda igen relativt billigt nånstans som inte ligger så långt bort.

För den som är intresserad så finns mer info på hans hemsida:
http://www.tedrussellkamp.com/


.

Inga kommentarer: