onsdag 17 november 2010

VIK-LIF innan nedsläpp med Kollar tillbaks på isen

Det var dags för match i Västerås och äntligen skulle Tomas Kollar spela igen efter skadan som han fick i sista träningsmatchen inför säsongen. Jag hade varit i kontakt med Oliver Szabo på Nikonforum.se innan och vi skulle ha en liten forumträff i ABB-arena. Efter att ha fått i mig lite mat i Västerås så anlände jag till arenan en dryg timme innan nedsläpp för att träffa Oliver, Patrik Nilsson som skulle skriva för Leksandsif.se och David Hellsing som skulle skriva för Svenska Fans.

Hemmaläktaren där VIK Support håller till i ABB-Arena.
Efter att ha träffat Patrik och David så gick jag och Oliver ner till rinken för att testa inställningar och ta lite bilder under uppvärmningen. Då fick jag höra av Oliver att VIK-support hade på gång nåt TIFO som han skulle försöka fotografera. När vi gick nedanför VIK-klacken kunde vi se en massa gula pappersark som förmodligen var en del av det kommande läktararrangemanget.

Tomas Kollar under uppvärmningen inför sin första seriematch för säsongen.
Tomas Kollar var tillbaks så jag tog några bilder på honom så att Patrik och David skulle ha åtminstone nån bild på honom att lägga ut på Leksands IF hemsida och Svenska Fans Leksandssida. Efter uppvärmningen gick vi tillbaks till pressläktare på kortsidan och jag ordnade så att Patrik fick bilden ovan att lägga in på Leksandsif.se tillsammans med den text som han la in där under matchen. 

Leksandsklacken på bortastå minuter innan nedsläpp.
Några minuter innan nedsläpp så gick jag och Oliver ner till rinken igen. Fast nu delade vi på oss då jag hoppades att Leksands IF skulle göra mål och han hoppades att VIK skulle göra mål i första perioden.

En gul hemmasektion precis innan nedsläpp.
Tifot på Västerås hemmaståplatsläktare visade sig mest bestå av de gula pappersarken som vi sett tidigare under uppvärmningen.

Inga kommentarer: