söndag 6 juni 2010

Nationaldagsfirande i Grytnäs med Barnyard Fury

Nationaldagen firades i Grytnäs där Barnyard Fury skulle spela på eftermiddagen. Jag kom dit precis innan de skulle spela trodde jag, men då jag kom dit visade det sig att tiden som stått i annonserna var då en svensk flagga skulle hissas i flaggstången på Hembygdsgården.

Efter att kollat läget och sett att de inte var i närheten av att börja spela så gick jag tillbaks till bilen för att hämta kameran. Då såg jag att ceremonin med flaggan var på väg att börja.

Folkdräktsklädda tjejer kom med flaggan bakom de som dansade in på Hembygdsgården i solskenet.

Jocke satt på en trappa bakom scenen i väntan på att de skulle få spela.

Jonas kom fram till Jocke med en flagga i handen.

Efter en dansuppvisning och lite tal om nationaldagen så var det äntligen dags för grabbarna att få spela. Under tiden som de höll på så kom det in moln över området och efter en stund så började det regna. De flesta stannade kvar och lyssnade trots regnet som lugnade ner sig ganska snabbt.

Inga kommentarer: