onsdag 30 juni 2010

Monaco Blues Band i Sätra Brunn

På väg hemåt från Västerås hade jag pratat med Micke från Tillberga som jag träffade på en fotokurs förra sommaren på Tärna Folkhögskola. Han tipsade om att Monaco Blues Band skulle spela i Sätra Brunn dit han och en kompis var på väg med sina kameror. Jag hade inte hört talas om bandet, men tänkte att det kunde vara kul att se och höra dem. Dessutom låg Sätra Brunn längs vägen hem till Avesta.

Jag kom dit bara en liten stund innan de skulle upp på scenen så jag hann bara precis hälsa på Micke och köpa en cola innan de presenterades av arrangörerna.

Micke kände Björn som spelade gitarr och sjöng fick jag höra under kvällen.

Micke med sina tre kameror tittar på kompisen som fotograferar bandet.

Efter att ha lyssnat mest i början innan de tog en paus så gick även jag runt och testade lite andra vinklar än från en bänk närmast scenen.








Monaco Blues Band var en mycket trevlig överraskning och det kommer att bli minst ett besök till på Sätra Brunn då Downhill Bluegrass Band ska spela där andra veckan i juli.

Monaco Blues Band hittar man på Myspace här för den som vill veta mer om dem.

Inga kommentarer: