onsdag 31 mars 2010

En trevlig kväll med Gravity på Wasabryggeriet...

Den sista mars åkte jag upp till Borlänge för att besöka Wasabryggeriet för första gången. På scenen i denna trevliga lokal skulle Gravity uppträda. Jag hade pratat lite med dem innan om att komma och fotografera som jag gjort ett par gånger tidigare då de spelat på andra ställen.

Detta var dock lite annorlunda denna gången då det var bättre ljus än då jag fotograferat dem tidigare och bara sittande publik som bara var där för att lyssna på dem. Det var lugnare och inte så mycket folk som störde så jag passade även på att filma lite. Här finns några av de bilder jag tog under kvällen

Kenneth som spelar banjo gillar låtar med fart.

Peter hade koll på var fotograferna fanns i lokalen

Mikael Grund

Det var som vanligt ett bra uppträdande av dessa fantastiska musiker och sångerska.

Lars Lissola
Jan Ekman

Annsofie hade också koll på fotograferna i lokalen.

Peter passade på att vila lite under en av låtarna där han inte spelade till att börja med.

Det var en mycket trevlig kväll med bra musik av folk som kan spela och sjunga tillsammans med folk som var där för att njuta av detta i första hand. Dessutom gjorde ju lokalen med dess ljud och ljus att jag förutom riktigt bra stillbilder även kunde videofilma flera låtar med bra bild och ljud.

Bilder som den ovan (och flera av de andra) har jag inte haft möjlighet att ta på nåt annat ställe där jag sett dem spela hittills. Dessutom har jag aldrig varit med om att få så bra resultat då jag videofilmat nånstans tidigare heller då det gäller kvalitén på ljud och bild. Så jag får rikta ett stort tack till Gravity, Wasabryggeriet, Love Börjesson på Wasabryggeriet och Linus Carlsson (som fixat ljudet) för en fantastisk kväll.


Här finns två videoklipp från kvällen.




Inga kommentarer: