lördag 10 oktober 2009

Fotboll en solig höstdag i Husby

Efter att ha sett på basket i Avesta så åkte jag upp till Husby där IF Nornan spelade kval till division 5. Eftersom jag spelat i Nornan tidigare och känner några som spelar i laget så hoppades jag givetvis att de skulle vinna över Husby. Det var en match som var ganska jämn, men Husby satte fler av sina chanser och de hade dessutom domaren på sin sida vilket ingen av de lokala supportrarna, spelarna eller ledarna verkade förstå. Jag trodde nästan jag var i Örebro när jag hörde hur de gnällde på allt. Enögd publik har Modo, men de ligger nog i lä om man jämför med Husbys fotbollslag.


Nornan kämpade på och med en opartisk domare hade matchen kanske slutat oavgjort.


En klasskompis från skoltiden i Malung.


På väg från Husby så passade jag på att ta några bilder längs Dalälven och en av dem är den ovan.

Inga kommentarer: