lördag 10 oktober 2009

Första Basketmatchen i Sverige.

Den 10 oktober åkte jag till en sporthall i Avesta för att se min första basketmatch någonsin i Sverige. Jag såg massvis med matcher när jag var i Texas, men det är skillnad på collegebasket och svensk basket. Det var dock kul att se basket igen även om det lokala laget Karlbo IK fick en tuff match mot Ockelbo.


Ockelbos coach snackade med tjejerna i pausen. Hon verkade inte vara helt nöjd trots att de hade en stor ledning.


Ockeblbo var minst ett nummer för stora för Karlbo och satte effektivt stopp för många anfall tidigt.


Domarna var trevliga i denna matchen. Den ena skojade i pausen och sa att jag fick skicka min kamera till honom. Den andra villa vara med på bild efter pausen.



Fler bilder från matchen finns på www.actionbilden.se

Inga kommentarer: