söndag 30 augusti 2009

Countryfestival med bla Barnyard Fury på Flogberget

Lördagen 29 augusti åkte jag till Flogberget mellan Ludvika och Smedjebacken då det var countryfestival där och jag visste att Barnyard Fury skulle spela. De kommer från Avesta och jag köpte deras skiva efter ett tips av en av killarna på Vega Video som säljer skivor vilket är lite kul med tanke på att under tiden jag bodde i Jönköping så stängde butikerna som sålde skivor en efter en tills dess att det inte fanns någon kvar. Fast sen kom Mediamarkt, men det är inte samma sak.

Flogberget vet jag inte så mycket om mer än att det funnits en gruva där förut. När jag kom dit så var det ganska mörkt där så jag vet inte så mycket hur det ser ut där.


För att folk skulle hitta upp från parkeringsplatsen så hade arrangörerna satt ut lampor längs vägen.




Första bandet på den lilla utescenen var lokala bandet Broomyards.


Sedan klev Barnyard Fury upp på scenen efter en dansuppvisning.


Spelglädje, energi och tokigheter bjöd de på under den timmen som de spelade.

De spelade inte många av låtarna på den skivan som jag hade, men det gjorde inget för de spelade andra låtar och det lät minst lika bra som på skivan. De blandade folkmusik, rock, rap och country och fick allt att låta bra oavsett om det var Motorhead, Beastie Boys eller irländsk folkmusik.



Sista bandet var Psychosomatic Cowboys från Stockholm.

Fler bilder från kvällen finns här.

Inga kommentarer: