lördag 5 mars 2011

Vernissage - Färgbildssalongen Dalarna 2011

Folkare Fotoklubb  arrangerade tävlingen Färgbildssalongen Dalarna 2011 där medlemmar i fotoklubbar, bildgrupper och dylikt verksamma i Dalarna fick delta. Jag hade lämnat in fyra bilder till denna tävling och det var intressant att se hur det gått då det var var första gången som jag deltagit i en sån här tävling. Lördagen den 5 mars var det vernissage på Avesta bibliotek och redovisning av vinnarna i tävlingen.

Juryn i tävlingen - Britt Rehnfeldt och Sven-Erik Johansson berättar om lite om bilderna som
förutom att få vara med i utställningen dessutom tilldelats pris i form av diplom eller plaketter.
Jag fick med två bilder i utställning, men fick inget pris för nån av dem. Fast det var ändå kul att två av mina bilder kom med. Av drygt 200 bilder kom 65 bilder eller nåt sånt med i utställningen.

En beskuren version av den ena av mina bilder som kom med i utställningen.

Den andra bilden som jag fick med i utställningen.

Utställningen med bilderna kommer att hänga i biblioteket till den 17 mars.


.

Inga kommentarer: