fredag 15 oktober 2010

På väg att testa nåt nytt...

I somras då jag fotograferade på Torsåkers Bluegrassfestival träffade jag en som skriver för bl.a. Jakt & Jägare som sa att han behövde hjälp av en fotograf ibland. Vi pratade lite nån gång mer om det och sen hörde han av sig nyligen och undrade om jag kunde fotografera under en jakt i helgen. Jag satte mig i bilen under fredagen för att åka ner till Östergötland där jakten skulle hålla till under lördagen.

Broöppning i Kvicksund
På väg ner så stötte jag förutom diverse söndagsbilister på bl.a. en kranbil som skapade en lång kö då den åkte max 50 km/h på en 90-väg och en broöppning.

Framme i stugan i Östergötland
Efter några timmar kom jag fram till en stuga där vi skulle bo en dryg mil söder om Åtvidaberg. Jag kom bara några minuter innan vi skulle äta middag på hotellet i Överrum så jag hann bara komma in och hälsa på dem som redan var där.
Genomgång inför morgondagen
Efter middag och lite genomgång av jaktledaren med en från Sverige och ett gäng från Norge som skulle vara med på jakten åkte jag tillbaks till stugan. Där gick jaktledaren igenom lite mer med hundförarna vad som skulle hända under morgondagen.

Inga kommentarer: