lördag 16 oktober 2010

På jakt i Östergötland

Lördag morgon var det dags att ge sig ut tidigt. Först fick jag skrapa rutorna på bilen och sen ta mig från stugan tillsamlingsplats kl 7 på morgonen. Det var tur att jag åkt förbi där dagen innan då det var ljust så jag hittde rätt i mörkret.

Samling kl 07:00

Jaktledare och hundförare
Till att börja med fick jag följa jakten på avstånd via radio tillsammans med jaktledaren. Då såg jag ett rådjur eller en hjort på långt avstånd springa bakom träd och buskar vilket gjorde att det var omöjligt att få någon bild på det. Sen fick jag följa med en av hundförarna efter lunchen ute i skogen. Då fick vi efter att ha gått ett par kilometer helt plötsligt höra hur det brakar till 30-40 meter bakom oss. En ganska stor älgtjur började röra på sig bakom några granar. Precis som tidigare på dagen gick inte nu heller att få någon bild då den höll sig bakom träd och sprang bort från oss i riktning mot ett kalhygge där vi varit bara några minuter tidigare.

Leksands IF:s J18-lag fick klara sig utan en materialare denna helgen då han var på jakt.
Detta är lite annorlunda mot det jag fotograferat tidigare, men det var kul med lite variation i vad som hamnade framför kameran även om jag tyvärr inte lyckades få med några djur på bild innan de fällts av jägarna.

Inga kommentarer: