lördag 25 september 2010

Insjön vann Innebandy-DM i Avesta

Idag skulle jag egentligen bara fotografera Bofors IK-Leksands IF i Hockeyallsvenskan, men hade via Patrik Nilsson fått tips om att Innebandy-DM spelades i Avesta så jag passade på att åka ner till Kopparhallen för att se nån match innan jag åkte iväg till Karlskoga.

När jag kom till hallen hade Patriks lag Insjöns IF BK börjat sin match mot Krylbo AIS.

Patrik Nilsson i Insjöns mål.

Andreas Bodin-Hansen skjuter ett skott som tar sig förbi Krylbospelaren och deras målvakt och upp i krysset.

Snack i Insjöns lag i pausen.

Ännu ett mål för Insjön efter pausen.

Kristoffer Rosén och Patrik Nilsson försvaraar Insjön mål i slutet av matchen.

Insjön vann matchen mot Krylbo med 4-3. De hade tidigare på förmiddagen vunnit mot Borlänge och spelade oavgjort i den sista gruppspelsmatchen efter att jag åkte mot Karlskoga.

I slutspelet fortsatte Insjön med bara segrar mot Hedemora, Ludvika och slutligen Falun i finalen.

Resultatet från Innebandy-DM finns här på Dalarnas Innebandyförbunds hemsida.

Här kan man läsa mer om Distriktsmästarna Insjöns IF BK.

1 kommentar:

Andreas B Hansen sa...

Snygg bild på mig :)