lördag 12 september 2009

Rälsbuss Norberg-Gävle

Den 12 september var det Tågspanardag på Järvägsmuseet i Gävle och ENJ anordnade resa med rälsbuss från Kärrgruvan utanför Norberg till Gävle. Resan började tidigt på morgonen och jag som senast innan fotograferat Leksands IF:s senaste träningsmatch hade testat att ta någon bild med iso 3200 och tänkte inte på det då jag tog de första bilderna denna morgon. Jag hann ta denna och en till innan jag märkte detta.


På väg till Gävle passerade vi Krylbo där vi annars kunde ha stigit på, men vi ville åka med från början av någon anledning.




Efter en liten stund på museet så tog vi tåget tillbaks in till Gävle central för att få tag på lite mat nånstans. Då vi gick runt i stan såg vi att man tydligen parkerade cyklar uppe i lyktstolparna.


Vi hittade en skivaffär som sålde LP-skivor...


...och en annan affär som sålde nåt annat...






Vid fyratiden var det dags att åka tillbaks. Jag skulle på Kulturgaraget i Avesta på kvällen för att lyssna på musik så jag hade inget emot att kliva på rälsbussen. På vägen tillbaks klev jag av i Krylbo för att hinna till festivalen i tid innan första bandet skulle börja spela.

Fler bilder från resan och museet finns här.

Inga kommentarer: