lördag 26 september 2009

Musik på Manhattan nattclub i Malung

När jag funderade på om jag skulle åka hem till Malung en helg i slutet av september så hörde Fredda Börjesson av sig några dagar innan och talade om att hans skulle spela på Orrskogen i Malung just den helgen. Han undrade om jag skulle ta med kameran och ta lite bilder då han spelade. Jag åkte upp den helgen, men det blev inte som jag först tänkt. Samma dag som jag var på väg upp så visade det sig att han dessutom skulle spela på Manhattan - en nattclub i Malung.

Jag sa att jag kunde komma dit direkt då jag kom fram till Malung och några bilder där när jag ändå hade kameran med i bilen.


Det blev en del bilder och många som blev bra fast det var inte så roligt med ljuset i lokalen som var mer anpassat för disco än för att få häftiga rockfoton.


Fredda sjöng mest och hamnade i bäst ljus därför blev det fler bilder på honom än på de andra i bandet.



Lars Melin tog fram gitarren och sjöng en låt också.


Jag testade även lite motljusbilder uppe på den lilla scenen.




Det var tur att jag åkte dit till Manhattan för kvällen efter när Fredda spelade på Folkets Park så kunde jag inte åka dit. Nu blev det lite bilder ändå denna helgen då vi båda var hemma i Malung.

Inga kommentarer: